Sammandragningar

Igår vart det ute mat på em på Sibylla för vi hade lite rabatt och kuponger där, men fy vad jag ångrar det, jävla sunkigt ställe. As skitigt inne, fågelfjädrar över golvet, lort och skräp. Va som att sitta på en skitig toa och käka, så jag med min bacillskräck, tillråga på det så smakade maten skit. Stripsen var dränkta i flott så blev som en hinna i munnen bara och hamburgarn var kall i mitten, torr och smakade skit! Blä, aldrig mer mat där för min del, har aldrig gillat sibylla mat för den delen heller.
En bra sak var iaf att vi träffade min bror med flickvän och hans kompisar där =) Dom skulle käka sen vidare till älvdalen på crusing =) Blev paff när han kom intraskandes där ;)

Sen vart det prommis och sen stranden så barnen fick leka och bada och härja av sig lite, innan vi åkte hem och duscha dem, åt kvällsfika och sen lördagsgodis och mys vid tv:n =)
 
Idag har det vart en seeg dag, har i stort sett inte gjort nånting, men är så varmt och kvavt att jag blir svettig av att bara röra mig, blää...när man är höggravid är det faktiskt helt okej att klaga på värmen ;) haha.
Har under de senaste dagarna börjat lagt märke till mina sammandragningar iaf. Magen blir stenhård och som en strut nästan, tung och spänd =) Idag kom det ett par ggr med ca 20-25 min mellanrum, har säkert haft sammandragningar tidigare med, men inte lagt märke till dem förns nu, det är nu det är tydligt ;)
Men ont gör dom iaf inte, vill inbilla mig att det är ett tecken på att förlossningen inte är så långt bort, men samtidigt känns det som en evighet....eftersom jag gått över så länge med de andra så förväntar jag mig inget annat nu heller =/
 
Har iaf satt igång med kyckling i ugnen, som är kycklingfile, cream fraicé, senap, vitpeppar, sallt, curry, pressad vitlök i och ev lite mjölk som man blandar i hop sen slänger på lite ost och in i ugnen en timme, eller tills köttet är klart. Blir kanon gott! Och för er som inte gillar senap, så smakar de inte ens det, då har jag ändå i ett par matskedar. Så testa, sen med ris eller pasta till, mums!
Här blir det ris till, men mest "grytan" puttrar i spisen så ska vi gå en kvällsprommis.
 
Kram alla!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0