Nyinflyttade i Rättvik

Tänkte sammanfatta vår första vecka i Rättvik =) Vi flyttade ju under helgen och det var körigt och stressigt, men det mesta vart klart och det är endast lite köksgrejor, påsar, lampor kvar i lägenheten sen den där förbannande flyttstädningen med =/ Ser INTE fram i mot det.
Hur som helst har jag inte kunnat skriva förns nu eftersom vår dator inte är inkopplad hemma.

Måndag: Var med barnen i skolan, delade på oss jag och Jörgen så vi kunde va med bägge barnen halva dagen var. Gick bra och var intressant men gudars skymning så trött jag var efter all information och ljudvolym.
Sen var det hem och fixa käk, korvstroganoff och pasta. Jörgen åkte och jobbade hela kvällen.
Så jag och alla 3 barnen myste till "Familjen Annorlunda" med popcorn och chips innan dom skulle sova.

Tisdag: Fick frukost på sängen av älsklingen för att vi vart ett par i 5 månader ;)
 Vi var med barnen igen i skolan, halva dagen var =) Sen åkte vi med barnen och kikade in Rättviks Ridklubb eftersom barnen är jätte sugna på att börja rida, inte mig imot, jag älskar ju hästar och är gärna med själv och grejar i stallet om jag får möjlighet =)
Sen kom en kompis till My hem till oss och lekte i några timmar.
Fick bli pannkakor till mat till barnen och man, jag åt restena från gårdagen då jag avskyr pannkaka och våfflor ;)

Onsdag: Barnens första dag ensamma i skolan och det hade gått super bra. Jag och Jörgen åkte och gjorde ultraljud och fick se vårt älskade barn i magen, sååååå lycklig jag blev och va nära till tårar, allt såg bra ut, vi fick även veta att det är en liten pojke som vi väntar <3 Åh så myyyys!!! Som jag redan kände på mig men nu har vi en son tillsammans, han har bara inte tittat ut i verkligheten än =)
Hämta barn, Tuva hade med sig en kompis hem och My var hemma hos en annan kompis.
Barnen lekte ute jätte mkt vilket dom har gjort varje dag istort sett hela dagarna, eftersom dom sopat vägarna så ä¨r det jätte skoj att åka sparkcykel ;)
Fixade mat, blev köttfärslimpa, potatis, brunsås, lingonsylt och stekt lök....mums för husmanskost <3
Sen blev det öppet hus på musikskolan, där Theodor ska börja trummkurser till hösten och My som även tjatat om det förut ville börja spela fiol och tog för sig och provade 2 ggr där innför barn och föräldrar och var verkligen intresserad så det ska hon börja med. Och Tuva vill börja med panflöjt så blir en hel orkester hemma ;) haha.
Sen var det dusch och mys innan barnen skulle i säng.

Torsdag: Sovit så dåligt heeela veckan och jag är som en zombi känner jag. Jörgen sjussade barnen till skolan sen tog han tag i tvätten  och jag i disken. Ringde lite samtal, sen kom älskade storebror förbi på fika =) Super trevligt.
Sen ett bad för mig, hämta barnen, förbi bm i rättvik som ínte var där, lämnade Tuva hos sin momor och sen tog jag och barnen och åkte till mamma och här stannar vi nu till sön =) <3 Skönt att träffa mamma igen <3 Jörgen ska jobba hela helgen, kommer sakna han <3

Hörs mer i mon =) Kram!

Tar in några bilder <3



Töjningen är även klar så jag fick i mina tunnlar, har 20 mm nu =)



Kommentarer
Postat av: Heather L

En liten fraga, hur sover du pa sidan med sana tunnlar?



Purely curious <3

2012-03-23 @ 01:48:28
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com
Postat av: Josefin

Det går hur bra som helst =) dom känns inte =)

2012-03-27 @ 12:15:29
URL: http://rocknrollsweetheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0