<3 När lilla Charlie kom till världen <3

Jag försökte hålla allt så hemligt jag kunde inför alla om vad som hände innan förlossningen =)
Men på torsdagen den 30/8 var vi till spec mvc för en kontroll, då var jag öppen 1 cm och bm gjorde en hinnsvepning vilket fick min slempropp att gå i 2 dagar.
Jag var nästan säker på att bebis skulle komma på fredagen så vi körde barnen till deras mormor på torsdag kväll för att slippa stress när det väl var dags att åka in.
Hade oregelbundna sammandragningar men dom gjorde ju inte ont alls, och jag tänkte att de är väl mest som träning för den stora dagen.
Vi hade också på torsdagen fått en tid för igångsättning på lördagen 1/9 ifall bebisen inte skulle ha kommit ännu.
Så 7.30 ringde jag till förlossningen på lördag morgon för igångsättning och dom sa att jag kunde komma efter jag ätit och gjort mig klar, så jag passade på att duscha och packa de sista med innan vi for, så förväntansfulla =)
Väl där inne så hade det inte hänt något mer och bm ville sätta en "ballong" så jag skulle öppna mig mer. Hade också sammandragning var 10:e min men jag kände ingen smärta.
Men skulle få vänta på doktorn lite innan dom kunde göra nått. Bm gjorde en till hinnsvepning. 1 timme senare så undersöktes jag och jag hade öppnat mig till 3 cm och slapp den där ballongen, nu sattes en elektrod på bebisens huvud för att hålla koll så den mådde bra, sen tog bm hål på fosterhinnorna och sa att värkarna brukar komma igång efter ca 1 timme.
Men det hände inte direkt nånting av det heller så jag fick värkstimulerande dropp och började då få regelbundna värkar, som blev värre och värre, kl 18 var jag öppen 5 cm, 18:53 är lilla gubben född =) <3 Det var intensivt men värt varenda värk och jag klarade allt med hjälp av lite lustgas =)
 
Vi är så överlyckliga att vi fått denna fina pojk <3 Han äter för fullt och mår bra <3 Idag blir han 1 vecka <3
 
Älskar dig lilla Charlie! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0